...
Egy bizonylat abban az esetben lehet Új státuszú, ha az EKAER kezelés felületen elkezdtük összeállítani az EKAER jelentésünket, majd azt elmentettük, de még nem adtuk fel a NAV felé (pl. várunk a.gépkocsi adataira)
...
Egy bizonylat abban az esetben lehet Bejelentett státuszú, ha az adott kiszállításról már elküldtük a bejelentésünket a NAV felé. Kiszállítás esetén ez megtörténik automatikusan, amennyiben a gépkocsira vonatkozó információkat megadtuk, és lezárás előtt az EKAER bejelentés checkboxból nem vettük ki a pipát, valamint a kiszállításban szereplő Veszélyes termékek vagy Egyéb veszélyes termékek összértéke vagy tömege elérte a bejelentési kötelezettséget. Beszerzési rendelés; Beszállítói visszáru valamint Beszállítói visszahívásra vonatkozó EKAER-t csak az EKAER kezelés menüből tudunk feladni.
Egy bizonylat akkor kerül Módosított státuszba, ha a már bejelentett EKAER-t módosítani kényszerülünk. Fontos megjegyezni, hogy a rendszer csak abban az esetben állítja át Módosított státuszra az EKAER sorunkat, amennyiben a módosítás a mi rendszerünkből indult (rendszám; termék darabszám; érték; súly stb). Amennyiben ezt egy harmadik fél teszi meg akkor az adott módosításokat nem tartjuk nyilván.
A bizonylatunk akkor lesz Törölt státuszú, ha az EKAER szerkesztő oldalon töröljük a bizonylatot. A Törölt státuszt csak azon az EKAER bizonylatokon jelenítjük meg, amelyeket már elküldtünk a NAV felé. Amennyiben a bizonylat még nem került bejelentésre, akkor az az EKAER sor törlődik az EKAER bizonylatok közül. Ezt nem tehetjük meg abban az esetben, ha egy Beszerzési rendeléshez vonatkozó EKAER bizonylatot már Véglegesítettünk.
Csak a Beszerzési rendelésünkre benyújtott bizonylatunkat tudjuk Véglegesített státuszra állítani.