Készletkezelési alapadatok
A készletkezelési alapadatokban olyan paramétereket rögzíthetünk a készletkezeléssel kapcsolatban, amelyek a készletkezelés tevékenységünket szabályozzák.
A felület négy altabbal rendelkezik:
- Minőségbiztosítási feladat típus
- Raktári kiadás költséghely
- Egyéb felosztandó költségek
- EKAER
Minőségbiztosítási feladat típus
Minőségbiztosítási feladattípus meghatározásánál raktáranként tudjuk meghatározni, hogy melyik bevét típusnál milyen Minőségbiztosítási feladat típust engedélyezünk a bevételezett terméknél,
A Minőségbiztosítási feladat típusok lehet:
- Nincs
- Selejt arány meghatározás
- Sarzs minősítés
- Go/ No Go átvét
Az oldalon tudunk Új kategóriát felvenni, Törölni vagy megnyitva a meglévő kategóriánkat módosítani.
Raktári kiadás költséghely
A raktári kiadás költséghely tabon tudjuk beállítani, hogy raktári kiadás során, mely Termékkönyvelési csoport, melyik Főkönyvre könyvelődjön.
Megadjuk a Raktári kiadás költséghely megnevezését, majd a termékkönyvelési csoporthoz hozzárendeljük a megfelelő főkönyveket.
Költséghelyet tudunk felvenni újat, vagy szükség esetén módosítani. Törlésre nincs lehetőség.
Egyéb felosztandó költségek
Az egyéb felosztandó költségek tabon tudjuk felvenni azokat a költségeinket, amelyek a termékeket közvetve érintenek, de mégis szeretnénk ezeket a későbbiekben elszámolni.
Ilyen lehet többek között az Adminisztrációs, Raktári mozgatás, Vám és egyéb költségünk, amely a termékkel kapcsolatban felmerül.
Ezeket a költségeket a Készletkezelés - Költségfelosztás menüben tudjuk hozzárendelni a megfelelő számlákhoz.
EKAER
Az EKAER tabon tudjuk beállítani azokat az értékeket, amelyek az aktuális EKAER jelentési kötelezettségünket határozzák meg. Jelen pillanatban a NAV az EKAER jelentések esetében két kategóriát határoz meg:
- Egyéb kockázatos termék
- Kockázatos termék
Az egyéb kockázatos termék esetén a jelentési kötelezettség 1.000.000 Ft vagy 1000 kg. A kockázatos termék esetében 500.000 Ft, vagy 500 kg.
Egyéb kategóriák felvételére, a későbbi EKAER kezelési folyamat végett nincs lehetőség. Amennyiben a jelenlegi jogszabály változna, akkor ezt a Smartfront ERP munkatársainak segítségével tehetik meg.