Bevezetés

Az Adminisztráció menüpontban tudunk beállítani, módosítani számos olyan alapadatot, amely a rendszer működéséhez elengedhetetlen, illetve amelyekkel a rendszer leginkább testre szabható.

Cégek

Ezen a felületen szükséges a saját cégünk adatait beállítani. Az első alapbeállítást a Smartfront Kft. munkatársai elvégzik, azonban, ha új céget szeretnénk felvinni, vagy módosítanánk a már felvitt adatokat, akkor azt ebben a menüpontban tudjuk elvégezni.

Új gomb megnyomásával van lehetőség új cég felvitelére a rendszerbe:



Cég adatai



A kötelező mezők narancssárgával jelöltek, a felső rész adatai a cég adatait tartalmazzák, az alsó rész kitöltésére akkor van szükség, ha használni kívánjuk a Pénzügy/NAV online számla adatszolgáltatás illetve a Pénzügy/Adatfeldolgozó központ funkciókat.


Korábban rögzített cég adatainak módosításához az adott sorra kattintva megnyitható az adatlap.

Divíziók

Amennyiben szeretnénk a dimenzióinkat Divíziók szerint (is) meghatározni, itt tudjuk beállítani a divíziókat – számla import esetén csak az itt beállított Divízió adatokat tartalmazó listát tudunk importálni.

Divíziók


Telephelyek

A céghez tartozó telephelyeket / raktárakat tudjuk ezen a felületen megadni.

Telephelyek

A Telephely szerkesztésével határozhatók meg a telephelyen lévő raktárak és azok tulajdonságai:

Telephely szerkesztése


Kizárólag azokra a telephelyekre/raktárakra tudunk rögzíteni a rendszerben, amelyeket itt meghatározunk, és amik aktív státuszban vannak.



Szerepkörök

Ebben a menüpontban határozzuk meg azokat a Szerepköröket, amiket a Felhasználóknál fel fogunk osztani.

Szerepkörök


Korábban létrehozott Szerepkör módosítása az adott sorra duplán, Új szerepkör pedig az új gombra kattintva lehetséges.

Amennyiben egy olyan szerepkört szeretnénk létrehozni, aki minden funkcióhoz hozzáférést kap (Superuser, rendszergazda), akkor elegendő a Minden jog megadása gombra kattintani.

Ha olyan szerepkörre van szükségünk, amelyik viszont csak egyes funkciók használatára jogosult, akkor erre szolgál a Jogosultságok illetve a Funkció jogosultságok beállítása.

Szerepkör szerkesztése


A különbség a két beállítás között az, hogy a Jogosultságok a menüpont láthatóságára vonatkoznak, a Funkció-jogosultságok viszont már egy részletesebb beállítása annak, hogy a Felhasználó az adott menüponton belül milyen műveletek elvégzésére jogosult.

A Felhasználók fülön láthatjuk az adott szerepkörhöz rendelt Felhasználókat.


Felhasználók

Rendszer általános használata

Dokumentumkezelő

Rendszer általános használata

Munkaállomások

Kisker könyvelés

  • pénztár beállítások

Adminisztrációs riportok

  • Bejelentkezési napló

A rendszerben történt bejelentkezéseket rögzíti.

Bejelentkezési napló listanézet

  • Szerepkör módosítások

Ezen a lekérdezésen nyomon követhető és szűrhető az egyes szerepkörök módosításának időpontja, valamint a módosítás tárgya.

Szerepkör módosítások listanézet

  • Egyedi riport futtatás


Itt van lehetőség egyedi SQL riportok létrehozására, kérjük, hogy az ehhez kapcsolódó jogosultságokat kellő körültekintéssel kezeljék, illetve kérjék a Support vagy Konzulens segítségét!

Egyedi riport szerkesztése


Adminisztrációs konfiguráció

  • Folyamati paraméterek


A rendszer működését szabályozó paraméterek, ezek beállításhoz minden esetben Konzulensi vagy Support segítség szükséges!


  • Adminisztrációs alapadatok


Pénznemek:

A rendszerben használatos pénznemek valamint azok kerekítési szabályai állíthatók be ezen a felületen.

Adminisztrációs alapadatok - pénznemek beállításai


Bizonylatszámok:

Minden bizonylattípusra létre kell hozni egy bizonylatszámot, amely alapján a rendszer a szigorú számadás kötelezettséget biztosítani tudja.

Adminisztrációs alapadatok - Bizonylatszámok 


Bizonylatszámok szerkesztőfelülete

  • Alapadatok

A rendszerben megjelenő egyéb  alapadatok rendszere.

Adminisztráció - Alapadatok


  • Nyomtatvány szövegek

Itt állíthatjuk be a különböző típusú nyomtatványainkon milyen szöveget szeretnénk feltüntetni.

Az Új gomb megnyomásával vagy az adott sorra duplán kattintva jutunk el a Nyomtatvány szöveg szerkesztése felületre.


Nyomtatvány szövegek

  • Nyomtatvány megjegyzés beállítások

Ezen a felületen állítható be, hogy az egyes nyomtatványainkon hol és milyen megjegyzéseket szeretnénk szerepeltetni.

Nyomtatvány megjegyzés beállítás






  • No labels