You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 10 Next »

1.    Bevezetés

Jelen dokumentum célja az UNAS - SMARTFRONT ERP közötti interfész felhasználói folyamatainak leírása.

1.1.         Szinkron folyamatok

A SMARTFRONT ERP rendszere az UNAS által kínált UNAS API-n keresztül biztosítja az online automatikus szinkronizációt, az UNAS Webshop és a SMARTFRONT rendszere között. Az interfész segítségével biztosítható, hogy a két rendszer között folyamatos legyen az adatáramlás az adatok manuális "átemelése" nélkül. (Az adatáramlás természetesen az UNAS és SMARTFRONT szerverei között történik, a felhasználó a saját munkaállomásán ebből csak annyit érzékel, hogy a megadott adatok folyamatosan frissülnek a két rendszerében)
Az API szolgáltatás elérési címét tárolni kell SF ERP-ben (alkalmazás property), kérje konzulenseink segítségét. 

Az UNAS API szolgáltatása Prémium és VIP csomagban érhető el. A VIP előfizetéssel érhetőek el például a külföldi ÁFA kezelés. Ezért fontos, hogy ha a két rendszert össze akarjuk kötni akkor a UNAS-ban ezekre a csomagokra kell előfizetni.
A két rendszer az alábbi adatokat szinkronizálja:

  • Partnertörzs és címek szinkronja: Egyirányú szinkron (UNAS → SMARTFRONT), a rendelés szinkronnal együtt kezeljük.
  • Terméktörzs szinkron: Egyirányú, csak SMARTFRONT → UNAS irány
  • Készlet szinkron: Egyirányú, csak SMARTFRONT → UNAS irány
  • Rendelések kezelése: Kétirányú, UNAS → SMARTFRONT irány és SMARTFRONT → UNAS irány

2.    Beállítások

2.1.         Beállítások az UNAS admin felületén

Az autentikációhoz az UNAS API kulcs alapú azonosítást javasol. Prémium és VIP csomagban érhető el. A  Beállítások / Külső kapcsolatok / API kapcsolat menüpont alatt lehet létrehozni API kulcsokat. Az API kulcsoknál megadhatjuk, hogy mely API szolgáltatások használhatóak az adott kulcs megadásával.


A szállítási és fizetési módokat engedélyezése a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok, illetve Szállítási módok menüpontban lehetséges.

A Fizetési és szállítási módok kapcsolatát a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Szállítási és Fizetési módok összekapcsolása menüpontban lehet elvégezni.

Az ÁFA kulcsokat a Beállítások / Pénznemek, Árkijelzés / Áfa beállítások menüpontban kell megadni.

A rendelés státuszokat a Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok, típusok menüpontban lehetséges megadni.

A termékekhez tartozó webshop termék kategóriákat (Termék / Kategóriák kezelése), képeket (Termékek / Termék képek), egyedi tulajdonságokat (Termék / Termékek kezelése / Adatok, paraméterek), típusokat (Termék / Termék típusok) és változatokat csak az UNAS admin felületén lehet beállítani, azokat nem szinkronizáljuk, kivéve a termékhez rendelt termék kategóriát.

A Megrendelések / Vásárlók / Vásárlók listája menüpontban jelennek meg a regisztrált vásárlók, a Termékek / Termékek kezelése menüpontban a termékek, a Megrendelések / Megrendelések kezelése menüpontban a webshopon leadott rendelések.

A rendelések státuszait, típusait a Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok, típusok menüpontban lehet karbantartani.

Nyelv

Az integráció magyar nyelvre készült.

Az nyelvek és ország adatok nem kerülnek szinkronizálásra, a szinkron során csak magyar nyelvű adatokat (terméknév, leírás, rendelés állapot leírás, stb.) szinkronizálunk, a magyar nyelvnek mindkét rendszerben szerepelnie kell.

Az ország adatok mindkét rendszerben előre vannak definiálva.

A nyelvek és országok meglétének ellenőrzésére a SMARTFRONT admin felületén az Alapadatok / Adminisztrációs alapadatok menüpontban a UNAS admin felületén a Beállítások / Szövegek, Nyelvek / Nyelv beállítások, illetve Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Országok kezelése menüpontban van lehetőség.

Pénznem

Az integráció HUF devizára készült. Így webshopon Forintban leadott rendeléseket fogadja megfelelően a SMARTFRONT.

A UNAS-ban a pénznemeket a Beállítások / Pénznemek, Árkijelzés / Pénznemek menüpontban lehet megadni. Az itt megadott HUF pénznemeknek szerepelnie kell a SMARTFRONT ERP rendszerében is, szerkesztésük az Alapadatok / Adminisztrációs alapadatok menüpont Pénznemek fülén lehetséges.

2.2.         Beállítások a SMARTFRONT admin felületen

2.2.1.    UNAS WEBSHOP Beállítások

Első lépésként fel kell venni az admin felületen a Webshop interfész / UNAS webshop beállítások menüpontban egy új webshop beállítást.


Ez egy kép


A beállítandó adatok:

  • Webshop neve
  • Raktár: Rendelés melyik raktárra jöjjön létre, készletadatok szempontjából melyik az alapértelmezett raktár
  • Vevőcsoport: Milyen vevő csoportba kerüljön az újonnan szinkronizált vásárló az UNAS → SMARTFRONT szinkron során
  • Partner kategória: Milyen kategóriában kerüljön az újonnan szinkronizált vásárló a UNAS → SMARTFRONT szinkron során
  • Webshop árlista azonosító: A webshopba feltöltött termékek árai, ha egy termék nem szerepel az árlistán akkor nem lesz rendelhető a termék
  • Szinkronizáció bekapcsolása (Igen/Nem)
  • Ütemezett folyamatok bekapcsolása (Igen/Nem)
  • Teljes aktuális készlet szinkronizálása (Igen/Nem)

Igen esetben a megadott raktárat figyelmen kívül hagyva, minden raktár normál készletét összegezve küldünk készlet adatokat.

  • UNAS-ba irányuló szinkron bekapcsolása
  • Dimenzió adatok: Rendelés szinkron során milyen dimenzió értékekkel töltsük fel a rendelést
  • B2B webshop: a webshop típusának beállítása. B2B esetén csak regisztrált partnerek vásárolhatnak, egyedi árkezelés vonatkozhat rájuk.



Altabok:

Ebben a menüpontban, az altabokon van lehetőség a fizetési feltételek, speciális termékek, rendelés státuszok beállítására, és a szállítási módok megjelenítésére.

 

Fizetési módok beállítása

Az UNAS-ban a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok menüpontban megadott Fizetési módokat kell a SMARTFRONT-ban lévő fizetési feltételekkel megfeleltetni.

A SMARTFRONT-ban a Pénzügyi alapadatok/Fizetési feltételek menüpontban lehet a fizetési módokat Fizetési feltételhez rendelni.

  • Az engedélyezett webshop fizetési feltételhez (pontosan ugyanazt a megnevezést kell megadni, ami UNAS-ban szerepel) hozzá kell rendelni az SF fizetési feltételt.
  • A fizetési feltételhez technikai terméket is rendelhetünk, ha azt szeretnénk, hogy plusz tételként jelenjen meg a rendelésen. Például utánvét plusz költsége. (Részletes leírás: Speciális termékek beállítása)

A fizetési mód ÁFA%-a a rendelésben a terméktörzsben megadott ÁFA% lesz.

Jogosultság

Jogosultság

Funkció jogosultság

Működés / Tanács






















  • No labels