Amikor az értékesítés az ajánlati szakaszba lép, akkor kezdődik el az Ajánlat elkészítéséhez szükséges információk összeállítása.
Az Értékesítés / Ajánlat menüpontban látjuk a korábban rögzített ajánlatokat, valamint az Új gombbal itt készíthetünk új Ajánlatot. Az ajánlat elkészíthető még egy Ügyletből vagy a Partnertörzsről egy partner kiválasztása után.
Ajánlat létrehozásakor kötelezően kitöltendő mezők:
A vevő partnerlapján beállított Fizetési feltétellel előtöltődik.
További mezők:
A partnerlapon megadott címekkel tölti elő a rendszer.
A partnerlapon megadott Értékesítés devizájával tölti elő a rendszer.
A korábban létrehozott árlisták közül lehet választani, amennyiben azokon szerepel a kiválasztott termék és hozzá vannak rendelve a kiválasztott vevőhöz.
Az ajánlathoz tételeket is kell adni, melyeket a Tételek fülön a Hozzáadás gombbal kell rögzíteni.
Tétel rögzítés kötelező mezői:
A terméklapon megadott Nettó egységárral tölti elő a rendszer.
A terméklapon megadott Áfa.
További mezők:
A terméklapon megadott Alapértelmezett mennyiségi egység.
Ha a kiválasztott árlistában a termék akciósként van megjelölve, akkor ez a jelölés az ajánlaton és majd az ajánlatból készített vevői rendelésen is megjelenik.
Amennyiben már az ajánlatadás fázisában tudjuk, hogy melyik raktárból szeretnénk majd a vevőt kiszolgálni, akkor érdemes megadni. Vevői rendelés késztésekor ezt a mezőt nem kell majd kitölteni. Ha közvetlenül az ajánlatból készítünk számlát, akkor a rendszer ennek a raktárnak fogja készletét az ajánlatban szereplő tételekkel csökkenteni.
Az ajánlat elkészítése után a teljes élettartam alatt követhető az ajánlat státusza. A rendszer támogatja az ajánlatok verziókezelését is, mely a bizonylatszám végén megjelenő / jel után látható.
Amennyiben ugyanezt vagy egy nagyon hasonló ajánlatot szeretnénk készíteni, akkor az ajánlat másolásával majd szükség esetén a másolta módosításával ez is könnyedén elvégezhető.
Az ajánlat státuszai:
Az újonnan létrehozott ajánlatok Nyitott státuszba kerülnek.
A vevőknek kiküldött ajánlatokat Kiküldött státuszba kell tenni, hogy a további státuszok elérhetők legyenek.
Az Elfogadott státuszú ajánlatból lehet Vevői rendelést vagy Számlát készíteni.
Rendelés létrehozva státuszba akkor kerül az ajánlat, ha már elkészült belőle a rendelés, de az még nincs kiszállítva vagy számlázva.
Amikor a vevői rendelés tételei közül nem az egész lett kiszállítva, akkor az Ajánlat Részlegesen kiszállítva státuszba kerül.
Amikor a Részlegesen kiszállított státuszt kiváltó Szállítólevél vagy Szállítólevelek már ki lettek számlázva.
Kiszállítva státuszba, akkor kerül az ajánlat, ha annak az abból készült vevői rendelés összes tételéből készült szállítólevél.
A közvetlenül az ajánlatból készített számla lemozgatja a készletről a számlázott készletkezelt termékeket.
A Nyomtatvány megjegyzések fülön a nyomtatványra az ajánlat Nyitott státuszában megjeleníthetők a korábban elkészített megjegyzések valamit új egyedi megjegyzések is készíthetők.
Az Emailek fülön az Ajánlat küldés e-mailben funkcióval kiküldött levelek jelennek meg.
A Feladatok fülön a Feladathoz kapcsolódó feladatok jelennek meg.
Y,..
A vevői rendelések az Értékesítés / Rendelések menüpontban találhatók. A rendelés elkészíthető önállóan az Új gombra kattintva, létrehozható Ügyletből vagy a Ajánlatból.
A rendelés létrehozásakor kötelező mezők:
További mezők:
Vevői rendelés létrehozása
A kötelező mezők kitöltése után lehet rögzíteni a tételeket a Tételek fül Hozzáadás gombra kattintva.
Tétel hozzáadása rendeléshez
A tétel rögzítésekor kötelező mezők:
További mezők:
A terméklapon beállított átlagos beszállítási idő jelenik meg.
A Pénzügyi alapadatok Dimenzió értékek fülén rögzített dimenziók közül lehet választani.
Készlet adatok jelentése:
A Raktárkészlet a kiválasztott raktárban a Céges összekészlet pedig a teljes cégben megtalálható Normál státuszú mennyiséget mutatja.
Egy másik raktárból a kiválasztott raktárba (raktárközi átadással) érkező mennyiségeket mutatja.
A Raktárkészlet a kiválasztott raktárra a Céges összekészlet pedig a cég összes raktárára létrehozott beszerzési rendelések mennyiségeit mutatja.
A többi vevői rendelésen szereplő mennyiség.
Amennyiben sarzskezelt vagy gyáriszámos terméket választunk ki, a készletadatok alatt megjelennek a készleten lévő sarzsszámok azok mennyige és lejárati dátuma (amennyiben a termék nem lejárati dátumos a mező üresen marad). A Sarzsok száma mező a készleten lévő sarzsszámok mennyiségét mutatja.
A mennyiség megadása után megjelenek a Rendelés kiszolgálhatóságát mutató adatok. Megmutatja, hogy a rendelt mennyiségből mennyit tudunk az aktuális készletről kiszolgálni, mennyi szolgálható ki az egyes beérkezésekből (dátumokkak jelölve) és mennyi a nem kiszolgálható.
Tétel kiszolgálhatósága
A ceruza ikonra kattintva lehet látni az összes függő vevői és beszerzési rendelést, amin az adott termék szerepel és melyek a kiszolgálhatóságot befolyásolják.
Tétel kiszolgálhatóság részletei
A Több tétel hozzáadása gombra kattintva a vevő korábbi rendelésein szereplő termékek közül vagy egy kiválasztott termékkategóriába tartozó termékek közül tudunk a rendeléshez tételeket hozzáadni
Több tétel hozzáadása
A rendelendő mennyiségek megadása után a Hozzáadás gombra kattintva rögzítésre kerülnek a tételek.
Lehetőség van a tételek importálására is. A betöltő sablon a Rendelés tétel betöltősablon gombra kattintva tölthető le.
A betöltő sablonban kötelezően kitöltendő mezők:
Csak akkor kötelező, ha nem lett kiválasztva árlista vagy a termék nem szerepel a kiválasztott árlistán.
A tételen importálásakor minden tétel csak egy soron szerepelhet.
Vevői rendelés fülei
A vevőirendeléshez közvetlenül kapcsolódó bizonylatok listája. Azok a bizonylatok, amiből a rendelés készült vagy melyek a rendelésből készültek.
A rendeléshez tetszőleges dokumentum csatolható (például szerződés).
Amennyibe a rendelés tételek között receptúrás tételek is szerepelnek, itt megjelennek azok összetevői.
Az Email küldése gombbal a vevőnek küldött levelek adatai jelennek itt meg.
A rendeléssel kapcsolatok főbb események, módosítások jelennek meg.
A Rendelés nyomtatása gombra kattintva lehet kinyomtatni a rendelést, ami egyben a kiszedési lista is.
Receptúrás termék esetén a nyomtatványon megjelennek a szükséges összetevők is.
A vevői rendelés automatikusan lezáródik, ha annak az összes tétele ki lett szállítva.
Amennyiben nem tudjuk a teljes rendelést kiszállítani az nyitott állapotban marad. Ilyenkor a rendelést manuálisan kell lezárni.
A vevői rendelés manuális lezárásakor, amennyiben vannak rögzített lezárás okok, kötelező azt megadni. Ha nincsenek lezárási okok rögzítve, akkor a rendszer nem kéri a lezárás okának a megadását.
A rendszerbe alapértelmezetten rögzítve lett néhány rendelés lezárás ok, melyek a következők:
A vevői rendelés lezárásának okai tetszőlegesen szerkeszthetők az Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok / Rendelés lezárásának okai fülön.
Rendelés lezárásának okai
Alapértelmezetten rögzítve lett néhány vevői rendelés lezárás ok, melyeket azokra duplán kattintva lehet módosítani vagy a Törlés gombbal lehet törölni.
A Visszaigazol gombra kattintva a rendelés státusza Visszaigazolt lesz. A Státusz-visszalépés gombbal ismét Új státuszba kerül a rendelés.