Jelen dokumentum célja az UNAS - SMARTFRONT ERP közötti interfész felhasználói folyamatainak leírása.
A SMARTFRONT ERP rendszere az UNAS által kínált UNAS API-n keresztül biztosítja az online automatikus szinkronizációt, az UNAS Webshop és a SMARTFRONT rendszere között. Az interfész segítségével biztosítható, hogy a két rendszer között folyamatos legyen az adatáramlás az adatok manuális "átemelése" nélkül. (Az adatáramlás természetesen az UNAS és SMARTFRONT szerverei között történik, a felhasználó a saját munkaállomásán ebből csak annyit érzékel, hogy a megadott adatok folyamatosan frissülnek a két rendszerében)
Az API szolgáltatás elérési címét tárolni kell SF ERP-ben (alkalmazás property), kérje konzulenseink segítségét.
Az UNAS API szolgáltatása Prémium és VIP csomagban érhető el. A VIP előfizetéssel érhetőek el például a külföldi ÁFA kezelés. Ezért fontos, hogy ha a két rendszert össze akarjuk kötni akkor a UNAS-ban ezekre a csomagokra kell előfizetni.
A két rendszer az alábbi adatokat szinkronizálja:
Az autentikációhoz az UNAS API kulcs alapú azonosítást javasol. Prémium és VIP csomagban érhető el. A Beállítások / Külső kapcsolatok / API kapcsolat menüpont alatt lehet létrehozni API kulcsokat. Az API kulcsoknál megadhatjuk, hogy mely API szolgáltatások használhatóak az adott kulcs megadásával.
A szállítási és fizetési módokat engedélyezése a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok, illetve Szállítási módok menüpontban lehetséges.
A Fizetési és szállítási módok kapcsolatát a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Szállítási és Fizetési módok összekapcsolása menüpontban lehet elvégezni.
Az ÁFA kulcsokat a Beállítások / Pénznemek, Árkijelzés / Áfa beállítások menüpontban kell megadni.
A rendelés státuszokat a Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok, típusok menüpontban lehetséges megadni.
A termékekhez tartozó webshop termék kategóriákat (Termék / Kategóriák kezelése), képeket (Termékek / Termék képek), egyedi tulajdonságokat (Termék / Termékek kezelése / Adatok, paraméterek), típusokat (Termék / Termék típusok) és változatokat csak az UNAS admin felületén lehet beállítani, azokat nem szinkronizáljuk, kivéve a termékhez rendelt termék kategóriát.
A Megrendelések / Vásárlók / Vásárlók listája menüpontban jelennek meg a regisztrált vásárlók, a Termékek / Termékek kezelése menüpontban a termékek, a Megrendelések / Megrendelések kezelése menüpontban a webshopon leadott rendelések.
A rendelések státuszait, típusait a Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok, típusok menüpontban lehet karbantartani.
Nyelv
Az integráció magyar nyelvre készült.
Az nyelvek és ország adatok nem kerülnek szinkronizálásra, a szinkron során csak magyar nyelvű adatokat (terméknév, leírás, rendelés állapot leírás, stb.) szinkronizálunk, a magyar nyelvnek mindkét rendszerben szerepelnie kell.
Az ország adatok mindkét rendszerben előre vannak definiálva.
A nyelvek és országok meglétének ellenőrzésére a SMARTFRONT admin felületén az Alapadatok / Adminisztrációs alapadatok menüpontban a UNAS admin felületén a Beállítások / Szövegek, Nyelvek / Nyelv beállítások, illetve Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Országok kezelése menüpontban van lehetőség.
Pénznem
Az integráció HUF devizára készült. Így webshopon Forintban leadott rendeléseket fogadja megfelelően a SMARTFRONT.
A UNAS-ban a pénznemeket a Beállítások / Pénznemek, Árkijelzés / Pénznemek menüpontban lehet megadni. Az itt megadott HUF pénznemeknek szerepelnie kell a SMARTFRONT ERP rendszerében is, szerkesztésük az Alapadatok / Adminisztrációs alapadatok menüpont Pénznemek fülén lehetséges.
Első lépésként fel kell venni az admin felületen a Webshop interfész / UNAS webshop beállítások menüpontban egy új webshop beállítást.
UNAS Webshop beállítások képernyő
A beállítandó adatok:
Altabok:
Ebben a menüpontban, az altabokon van lehetőség a fizetési feltételek, speciális termékek, rendelés státuszok beállítására, és a szállítási módok megjelenítésére.
Fizetési módok beállítása
Az UNAS-ban a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok menüpontban megadott Fizetési módokat kell a SMARTFRONT-ban lévő fizetési feltételekkel megfeleltetni.
A SMARTFRONT-ban a Pénzügyi alapadatok/Fizetési feltételek menüpontban lehet a fizetési módokat Fizetési feltételhez rendelni.
A fizetési mód ÁFA%-a a rendelésben a terméktörzsben megadott ÁFA% lesz.
Fizetési módok beállítása
Szállítási módok beállítása
Az UNAS-ban a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Szállítási módok menüpontban találhatók a szállítási módok, melyek a SMARTFRONT-ban léteznek.
A szállítási módokat SMARTFRONT-ban az Értékesítés / Értékesítési alapadatok / Szállítási módok fülön szükséges létrehozni, hogy a rendelésekben át tudjuk venni őket.
A szállítási mód ÁFA%-a a rendelésben a terméktörzsben megadott ÁFA% lesz.
Szállítási módok beállítása
Speciális termékek
A fizetési és szállítási módoktól függően, szükséges lehet a fizetési/szállítási költségeket külön tételként is megjeleníteni a rendelésen, melyhez speciális termékek összerendelése szükséges az UNAS webshop beállító felületén.
A speciális termékek altabon szükséges megadni ezen cikkek UNAS oldali cikkszámát, nevét és hozzárendelni a SMARTFRONT-ban létező termék azonosítójával.
Speciális termékek beállítása
Rendelés státuszok
Az UNAS és SMARTFRONT közti rendelés szinkron esetén a rendszerekben történő státuszváltásokhoz a Rendelés státuszok altabon kell felvenni a szükséges sorokat.
Rendelési státuszok szinkronizációjának beállítása
Meg kell adni:
ÁFA kezelése
Az UNAS számára történő ár küldésekor ÁFA% nem küldhető. Az UNAS a bruttó és a nettó ár alapján számol ÁFA %-ot a webshopban szereplő termékek számára. A terméknél beállított ÁFA kódot a rendelés beérkezésekor a SMARTFRONT ERP a terméktörzsből veszi a rendelés összeállításához, melyet a partnernél beállított ÁFA% felülírhat.
Az UNAS webshop beállításokhoz az UNAS webshop beállítások menüponthoz szükséges jogosultságot adni.
Ezen belül pedig lehetőség van a manuális szinkron indításra külön funkció jogosultságot adni a Webshop adatok közvetlen szinkronizációja funkció joggal.
Ebben a menüpontban lehetőség van a szinkronok direkt indítására, tömegesen, illetve azonosító alapján, egyesével.
Szinkron folyamatok indítása
Az elérhető gombok és funkciójuk:
Az API kapcsolatot ellenőrzi a megadott URL-en keresztül, és siker, illetve sikertelenség esetén is bejegyzést készít az interfész log táblába.
Konkrét termék adatainak szinkronizálása az UNAS webshopban
Minden olyan termék frissítésre kerül, mely terméktörzsében az UNAS webshop beállítások altabon történt módosítás, vagy az UNAS webshop beállításokban megadott árlistán a terméknél történt módosítás a legutóbbi termék szinkron óta.
az utolsó szinkron időpontja óta (+ folyamati paraméterben megadható perc) módosult készletadatok szinkronizációja, módosítja a termékek mennyiségét, ha a termékhez tartozik mozgás az eltelt időszakban
Termékkód/terméknév megadását követően egyetlen termék készlet adatainak módosítása az UNAS webshopban
Minden termék mennyiségét frissíti az UNAS-ban, attól függetlenül, hogy volt-e mozgatva. Ezt főleg akkor kell használni, ha újonnan hoztuk létre a webshopot és már volt készletünk
Minden rendelés szinkronizációja, mely státusza beletartozik a szinkronizálandó rendelések halmazába (Azokat a webshop rendeléseket szinkronizáljuk, melyek a legutóbbi sikeres szinkron után jöttek létre.)
A paraméterként kapott külső azonosító alapján szinkronizálja le a rendelést UNAS-ból SF-ba, a rendelés státuszán figyelmen kívül hagyva
A szinkron elindulásáról és lefutásáról információkat az Interfész log képernyőn találhatunk. Ez elérhető az Adminisztráció/Interfész log menüpontból, vagy direkt a Webshop beállítás/Szinkron logok/Interfész log képernyő megnyitása gombra kattintva.
Egy szinkron folyamatról az alábbi információkat tároljuk az interfész logban:
Interfész log képernyő
A log keletkezésének dátuma.
A talált hibákról részletesebb információkat a Szinkronizációs hibák képernyőn találunk.
A szinkron folyamatok során talált hibák részletes logja. Ez elérhető az Webshop interfész / Szinkronizációs hibák menüpontból, vagy direkt a Webshop beállítás / Szinkron logok / Szinkron hibák képernyő megnyitása gombra kattintva.
Egy hibáról az alábbi információkat tároljuk itt:
Szinkronizációs hibák
Az UNAS és SF ERP közötti szinkron folyamatokat ütemezetten és manuálisan is lehet futtatni. A manuális indításhoz a beállító felületen adunk lehetőséget, használata első sorban fejlesztői és teszt környezeten javasolt. Éles környezetben az automatikus futtatás támogatott.
A szinkron iránya UNAS -> SF ERP.
A partner szinkront a rendelés szinkronnal együtt kezeljük, a rendelésen megadott partner adatok alapján, részletes leírás a rendelés szinkron menüpontban.
Az EU adószámos partnerek szinkronizációjához az szükséges, hogy UNAS-ban az EU adószám mező látható legyen, és a partnerek EU adószáma ebben a mezőben kerüljön rögzítésre. Hogyha ezeknek a partnereknek bekerül az adószámuk az UNAS-ban az EU adószám mezőbe, akkor összetalálnak a partnerek, és létrejönnek a megfelelő kapcsolattartók.
Harmadik országbeli adószám megadására nincs lehetőség UNAS-ban, ezért azokat úgy vizsgálja az IF, hogyha se a magyar se az EU adószám mezőben nincs egyezés, akkor megvizsgáljuk az SF 3. országbeli adószámmal is őket.
Amikor a rendelést befogadjuk SF-ban, akkor SMARTFRONT-ban a partner alapján meghatározott adókódot és %-ot vesszük figyelembe.
A szinkron iránya SF ERP -> UNAS.
Megkötések, előfeltételek
Új termékeket csak árral együtt szinkronizálunk. A termék szinkronizációjához a terméket létre kell hozni, be kell pipálni a webshop láthatóság checkboxot, mentést követően az UNAS webshop beállítások altabon fel kell venni a webshopot, ahova szinkronizálni szeretnénk, és a webshop beállításokban megadott árlistára fel kell venni a terméket.
Leírás
Az előfeltételekben leírtaknak megfelelően, azokat a termékeket szinkronizáljuk, amelyek szerepelnek a webshophoz rendelt árlistán, a terméktörzsben a webshop láthatóság be van kapcsolva.
Webshop láthatóság állítása
Amely terméknél a webshop láthatóság kikapcsolásra kerül a webshop felé nem szinkronizáljuk az adatokat. És az UNAS webshop, terméktörzs altabon fel van véve a webshop.
Webshop láthatóság állítása UNAS webshop-onként
A terméket a termékkód azonosítja, UNAS-nál Sku a mező neve.
Ha a termékhez még nem tartozik UNAS termék, akkor létrehozunk egyet. Az UNAS által kiosztott egyedi azonosítót eltároljuk a SMARTFRONT-ban egy új beállító táblában. Ha több termék is létezik ezzel a termékkóddal, akkor a hibát logoljuk, ami az interfész log menüpontból elérhető.
Tömeges szinkron esetén azokat a termékeket szinkronizáljuk, amelyek módosítva lettek a legutolsó termék szinkron óta, illetve azokat, amelyekhez tartozik ár a webshop beállításokban választott árlistában, és az módosult.
Az alábbi termék státuszokat kezeljük és küldjük az UNAS felé:
A termékhez egy normál ár megadása kötelező. A termék árak típusa „normal”, „sale” (akciós ár), és „special” lehet UNAS-ban. A sale típusban küldjük az webshopnál megadott árlistán akciós árként megadott árat, azzal a megkötéssel, hogy az UNAS egy akciós árat és a hozzá tartozó időintervallumot tudja fogadni, amíg az SF ERP-ben több akciós intervallum szerepelhet, különböző akciós árakkal. Ezért a szinkronkor a kötelező normál ár mellett, az éppen aktuális akciót adjuk át.
Akciós ár automatikusan nem törölhető, így akciós ár lejárta előtti törlés esetén a törlést az UNAS felületen manuálisan kell elvégezni, vagy az akciós árat az eredeti árra kell módosítani az árlistán törlés helyett.
Jelenleg a partner kedvezményeket nem szinkronizáljuk SF és UNAS között.
Új termék létrehozásakor a a termékhez beállított termék kategóriát is átadjuk és ez alatt a kategória alatt fog létrejönni a termék a webshopban. Az UNAS-ban a termékhez több webshop termékkategória is rendelhető, ezeknek a kezelés a webshopban történik.
Paraméterek, Változatok kezelése szintén a webshopon történik.
A beállító felületen lehetőség van egyedi termék szinkronjára is, termékkód alapján.
Termék szinkron
A szinkron iránya SF ERP -> UNAS.
Megkötések, előfeltételek
Az új termékek esetén a készletinformációk fogadásához a Beállítás/Alapbeállítások/Termék - Új termék részen be kell pipálni, hogy használja a raktárkezelést új termék felvitelekor.
Leírás
A beállító felületünkön megadható, hogy mely raktár szolgálja ki a webáruházat. Beállítható, hogy minden raktárat figyelembe vegyen a készlet adatok átadásakor. A termékek ezen raktár(ak)ban fellelhető (összegzett) mennyiségét adjuk át az UNAS-nak. A normál státuszú rekordokat összegezzük. A webshopon egy termékhez egy készlet mennyiséget tárolunk.
A készlet szinkron azoknak a termékeknek a készletét szinkronizálja, amely készletinformációja a legutóbbi készletszinkron óta változott, kiegészítve egy folyamati paraméterben megadható perc mennyiséggel, ahol megadható, hogy az utolsó szinkron előtt hány perccel lévő változásokat szeretnénk szinkronizálni. Megnézzük, hogy a beállító felületen megadott raktár(ak)ban milyen cikkekre volt készletmozgás az így meghatározott idősávban, és ezen termékek készletadatát küldjük át.
A beállító felületen van lehetőség egyedi termék készletszinkronjára is.
A rendelés szinkron kétirányú.
Azokat a webshop rendeléseket szinkronizáljuk, melyek a legutóbbi sikeres szinkron után jöttek létre.
A partner szinkront a rendelés szinkronnal együtt kezeljük, a rendelésen megadott partner adatok alapján határozzuk meg az SF partnert, aki a rendelésen szerepelni fog.
A rendelés szinkron manuálisan is indítható, tömegesen, vagy külső rendelés azonosító alapján.
Rendelés szinkron
Partner szinkron
A partner szinkron egyirányú UNAS -> SF ERP.
A partner szinkron működése az UNAS webshop beállítások-ban a B2B Webshop checkbox ki/bepipálásával vezérelhető.
Webshop típusának beállítása
Partner szinkron B2B webshop esetén
B2B webshop esetén a webshopban regisztrált partnerek jogi személyek, akik az első vásárlásuk során, amennyiben a SMARTFRONT-ban még nem léteztek, létrehozásra kerülnek, az UNAS-ban megadott adatok alapján.
UNAS-ban a jogi személy vásárlónak meg kell adnia az adószámát és a cég nevét a számlázási adatoknál.
Szállítási adatoknál megadhatja a vásárló nevét és a szállítási címet, ha ez eltér a számlázási adatoktól. A kapcsolattartónál név, email cím és telefonszám adható meg.
UNASban megadható adatok → SMARTFRONT-ban létrehozásra kerülő adatok:
Amennyiben már létezik a cég SMARTFRONT-ban, az adószám alapján megtalálja a rendszer, és létrehozza számára a rendelést. Ekkor UNAS-ból érkező adatok alapján nem módosítunk a SMARTFRONT-ban már létező partner adatain.
Amennyiben egy már létező adószám esetén új szállítási címmel érkezik be rendelés SMARTFRONT-ba, a partnernek létrehozásra kerül egy új szállítási cím és az kerül a rendelésbe. Hasonlóan járunk el a kapcsolattartók esetén. Ha új kapcsolattartó email címmel jön be rendelés egy már létező partnerhez, létrehozunk neki egy új kapcsolattartót, aki rákerül a rendelésre. Hogyha ennek a kapcsolattartónak változnak az egyéb adatai (név, telefonszám), annak a módosítását a következő rendelésekkel automatikusan nem követjük le SMARTFRONT-ban, a módosítást SMARTFRONT oldalon manuálisan kell elvégezni.
Partner szinkron B2C webshop esetén
A jogi személyekre és magánszemélyekre külön metódust használunk.
Jogi személy vásárlónak meg kell adnia az adószámát és a cég nevét a számlázási adatoknál.
Ha az adott partner még nem szerepel az ERP-ben, akkor a cég- és számlázási adatoknál megadottak alapján létrehozunk egy jogi személy partnert, és a megrendelő adataiból egy magánszemélyt az ERP-ben.
A rendelésben a partner azonosítója a magánszemélyé, a számlázási partner azonosító és számlázási cím azonosító a jogi személyé lesz.
Ha a jogi személy partner már szerepel adószám alapján az ERP-ben, akkor az ő partner azonosítója kerül a számlázási partner azonosítóba.
A magánszemélyeket a vásárló e-mail címe azonosítja. Ha van az adott e-mail címmel partner, akkor arra vesszük fel a rendelést, ha nincs, akkor újat hozunk létre.
A címkezelés megegyezik a B2B-s résznél megadottal.
Az UNAS felé csak a rendelés státuszát adjuk vissza. Ha a rendelés módosult az ERP-ben a legutolsó sikeres szinkron után, akkor elküldjük a státuszát.
A szinkron folyamatokat logoljuk, ami a beállító képernyőn megtekinthető. Hibakódokat és hibaüzeneteket rendelünk a különböző hiba típusokhoz.
Jogosultság | Funkció jogosultság | Működés / Tanács |
UNAS webshop beállítások | Webshop adatok közvetlen szinkronizációja | |