Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Az Adminisztráció-Dokumentumkezelőben létre kell hoznunk egy adott mappát, amelybe a visszaküldött PDF állományokat tároljuk le:

Image Modified


Hide If
special@anonymous

Az Adminisztráció-Folyamati paraméterekben be kell állítanunk a következő paramétereket:

  1. PACKAGE_LABEL_FOLDER: Annak a mappának a neve a Dokumentumkezelőben, ahova az interfészen érkező csomagcímkéket mentjük.

A GLS inetrfész esetén pár további folyamati paramétert is be kell állítanunk:

       2. GLS_INTERFASCE_USEPRODUCTION: FALSE esetén a MyGLS tesztrendszernek küldjük az adatokat. Éles GLS kapcsolathoz True-ra kell állítanunk a státuszt.

       3. GLS_INTERFASCE_USERNAME: MyGLS felhasználónév. Ez tartalmazza a GLS felé megadott email címet is.

       4. GLS_INTERFASCE_PASSWORD: MyGLS jelszó. A GLS kommunikációhoz szükséges jelszó.

       5. GLS_INTERFASCE_CLIENTNUMBER: 1, sok nulla és még néhány szám.

...

Az Értékesítés/Értékesítési alapadatok Szállítási módok fülön kell rögzíteni.

Image Modified

  • Külső azonosító:
    Ezt kell megadni az interfészt bekapcsoló folyamati paraméter értékeként.


  • Csomag információ email szövege:
    Az az előre berögzített Nyomtatvány szöveg, amit az email kiküldés használ.


  • Szállítói címkés:
    A szállítási mód esetén lehet-e csomag címkét nyomtatni.

Image Modified

Bizonylat tömb beállítása

Az Adminisztráció – Adminisztrációs alapadatok menüben a  Bizonylatszámok altabon be kell rögzítenünk a cimkékhez tartozó paraméterezést.

Image Modified

Esetünkben CSOM előtaggal és hat numerikus karakterrel vettük fel:

Image Modified

Email sablon szöveg beállítás

...

3 különböző sablon rögzíthető.

Image Modified

  1. GLS csomag email sablon (amennyiben a csomagot GLS-el kézbesítjük) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg1-et Image Modified
  2. Személyes csomag átvétel email sablon (amennyiben a csomagot személyesen veszi át az ügyfél) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg2-t Image Modified
  3. Saját címkés csomag email sablon (amennyiben nem GLS által küldött adatok alapján hozzuk létre a címkét - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg3-t Image Modified

Munkafolyamat

...

Megnyitjuk az Értékesítés - Rendelések menűt. 

Image Modified

Az új gombbal létrehozunk egy új rendelést. A rendelésen megadjuk a kötelező mezők adatait (sárgával jelölve). 

Image Modified

Tételekhez felvesszük az értékesíteni kívánt terméket:

Image Modified

A felvett adatokkal elmentjük a rendelésünket.  A menüsorban az eddig inaktív gombok aktiválódnak a további munkafolyamathoz. Rendelésünk státusza: Új.

Image Modified

Ezek után a Készletkezelés menüből rákattintunk a Kiszedési lista készítése menüre. 

Image Modified

A Szállítás módnál megadjuk a kívánt kiszállítási módot (esetünkben most a GLS-t), valamint a Kiszállítás dátumát:

Image Modified

Ezek után megnyitjuk a tételsort és visszaigazoljuk a kiszedett mennyiséget:

Image Modified

Elmentjük a kiszedési listánkat és ezzel aktiváljuk az oldalon a további munkafolyamathoz szükséges menüpontokat:

Image Modified

A menüsorból kiválasztjuk a Kiszállítás készítése menüt. 

Image Modified

Itt ellenőrizzük, hogy a Szállítás módja, valamint a Kiszállítás dátuma megfelelően ki legyen töltve:

Image Modified

Ezen az oldalon kel megadnunk az információt, hogy mennyi csomagban fogjuk teljesíteni a rendelést (esetünkben én most 3 csomagot állítok be):

Image Modified

A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:

Image Modified

Image Modified

Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat. 

Image Modified

Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!

...

A hozzáadás parancsgombbal újabb csomagot fel tudunk venni, ha arra lenne szükség.

Image Modified

Image Modified

Az esetünkben 'Utánvétes' fizetésű csomagokat kezelünk. Az utánvétes csomagoknál az utánvét összegét minden esetben a vezér, vagyis az első csomagnál tüntetjük fel:

Image Modified

Amennyiben szükséges, akkor a tételsor kijelölésével lehetőségünk nyílik a törlésre is. 

Image Modified

Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:

Image Modified

Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.

Image Modified

A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.

Image Modified

Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.

Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.

Image Modified

Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.

Image Modified

Itt kinyomtathatjuk a címkéket.

...

Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:

Image Modified

Image Modified

Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.

...

Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.

Image Modified

Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet

Image Modified

Mindkét lépés után a Szállítási feladatunk lezárt státuszt kap.

Image Modified

Kiszállítási folyamatból indított csomagfeladás

 Amennyiben már egy létrehozott kiszállítási igényből szeretnénk csomagfeladást létrehozni, akkor megnyitjuk a Készletkezelés - Kiszállítás menüpontot.

Image Modified

Kiválasztjuk a csomagfeladásra szánt szállítást és megnyitjuk:

Image Modified

Megadjuk a szállítási módot, a Szállítás dátumát és a csomagok számát

 Image Modified

A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:

Image Modified

Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.

Image Modified

Láthatjuk, hogy létrejött kettő csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.

...

Ebben az esetben 'Átutalás (30 nap)' fizetési mód van kiválasztva a rendelésen, ezért a vezér (első) csomagra nem kerül fel utánvétes költség.

Image Modified

Image Modified

Ebben az esetben is lehetőségünk van a kijelölt csomagok törlésére.

Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:

Image Modified

Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.

Image Modified

A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.

Image Modified

Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.

Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.

Image Modified

Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.

Image Modified

Itt kinyomtathatjuk a címkéket.

...

Láthatjuk, hogy a Címke státuszunk átváltott 'Nyomatva'-ra Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:

Image Modified---

Image Modified

Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.

Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.

Image Modified

Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél - Nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.

Image Modified

Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet

Image Modified

Bármelyik lépés után a Szállítási feladatunk Lezárt státuszt kap.

Image Modified